wrz 18 2015

Sprawozdanie z wycieczki „Szlakiem zamków krzyżackich”

W dniach od 11 do 13 września zrealizowaliśmy długo wyczekiwaną 3-dniową wycieczkę „Szlakiem zamków krzyżackich”.

Na wycieczkę wyjechaliśmy wcześnie rano w piątek – czekała nas przecież długa droga do Torunia, oddalonego od Bielska-Białej  o około 430 km.

W pierwszy dzień wspólnie z przewodnikiem, który przekazał nam mnóstwo ciekawostek i informacji zwiedzaliśmy Toruń. W czasie spaceru po Starym Mieście Torunia, gdzie znajduje się większość jego najcenniejszych zabytków obejrzeliśmy wśród wielu miejsc i symboli m.in. mury miejskie, w tym Krzywą Wieżę i Bramę Mostową, Żeglarską i Klasztorną, Dom Kopernika, Katedrę św. Janów, Pomnik fisaka otoczony zasłuchanymi żabami, w formie fontanny i Rynek Staromiejski z pomnikiem Mikołaja Kopernika. Mieliśmy okazję zwiedzić cały Ratusz, a kto chciał mógł wyjść na wieżę ratuszową, z której roztacza się piękny widok na cały tzw. Stary i Nowy Toruń oraz Wisłę. Był tez czas wolny na piernikowe zakupowe szaleństwo.

W drugi dzień z hotelu położonego pod Toruniem wyjechaliśmy  w kierunku Pomorza. Najpierw odwiedziliśmy Gniew, gdzie zwiedziliśmy z przewodnikiem gotycki Zamek Krzyżacki – najpotężniejszą twierdzę Zakonu Krzyżackiego na wyniosłej skarpie na lewym brzegu Wisły, zbudowaną na przełomie XIII i XIV wieku. Następnie udaliśmy się zwiedzać Zamek w Malborku. Zwiedzanie całej twierdzy zajęło nam sporo czasu ale udało się nam poznać dzieje zamku oraz obejrzeć wnętrza, wystawy i zbiory na Zamku Wysokim i Średnim, Pałac Wielkich Mistrzów oraz część Tarasów. Wieczorem wróciliśmy do swojego miejsca noclegowego pod Toruniem.

Ostatni dzień spędziliśmy ponownie w Toruniu – tym razem celem zwiedzenia Kościoła Wniebowzięcia NMP oraz udziału w seansie w Planetarium. Udaliśmy się również do ruin zamku krzyżackiego, gdzie ciekawie spędziliśmy czas oraz do tzw. Nowego Torunia – tam zwiedziliśmy Rynek Nowomiejski. Po południu wyjechaliśmy w stronę domu, zwiedzając jeszcze po drodze Park Tężniowy i Park Zdrojowy w Ciechocinku.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wyjazdu:

Wycieczka „Szlakiem zamków krzyżackich

Wyjazd został zorganizowany w ramach projektu pt. „RAZEM aktywizujemy osoby starsze i budujemy międzypokoleniowy most”współfinansowanego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Rządowego Programu na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych.