cze 26 2023

2-dniowa wycieczka do Zakopanego i Pienin

W dniach 22-23.06.2023 roku zorganizowaliśmy 2-dniową wycieczkę do Zakopanego i Pienin.

Pierwszy dzień zaczęliśmy od wizyty w Krościeńku, gdzie zobaczyliśmy wystawę przyrodniczą w budynku dyrekcji PPN. Wystawa to ekspozycja interesujących makiet modelu lasu naturalnej wielkości, eksponatów geologicznych oraz słynnej, złamanej gałęzi reliktowej sosny z Sokolicy. Następnie pojechaliśmy do Szczawnicy na spacer po Parku Zdrojowym i do Czorsztyna na obiad. Na koniec odwiedziliśmy Niedzicę. Tam był spacer koroną zapory wodnej oraz rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim, z którego obejrzeliśmy zamek w Niedzicy (jeden z najciekawszych zamków Małopolski) oraz ruiny zamku Czorsztynie.

W drugi dzień prosto z Bukowiny Tatrzańskiej, gdzie mieliśmy nocleg obraliśmy kurs na Zakopane. Swój dzień rozpoczęliśmy od Centrum Edukacji Przyrodniczej TPN-u, skąd udaliśmy się na wyjazd na Gubałówkę. Ostatnim punktem było zwiedzenie kościółka i cmentarza na „Pęksowym Brzyzku” (miejsca spoczynku zasłużonych) oraz spacer po Krupówkach.

GALERIA

2-dniowa wycieczka – Zakopane i Pieniny

Wyjazd został dofinansowany ze środków:

• Skarbu Państwa – Wojewody Śląskiego w ramach Programu Współpracy Wojewody Śląskiego z Podmiotami Niepublicznymi w Zakresie Pomocy Społecznej na lata 2021-2025, jako zadania pt. „Potrafimy więcej VII”
  • PFRON przyznanych przez PCPR w Bielsku-Białej, jako zadanie z obszaru sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych pt. wycieczka turystyczna